Sururyhmä

Sururyhmä on paikka, jossa voi jakaa ajatuksia muiden menetyksen kokeneiden kanssa. Se kokoontuu noin seitsemän kertaa kaksi tuntia kerrallaan. Aloitamme sururyhmän tarvittaessa syksyllä ja keväällä, tarpeen mukaan Ivalossa ja Inarissa.

Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää! Älä jää yksin surusi kanssa.

Mikäli toivot henkilökohtaista keskustelutukea, olethan siinäkin tapauksessa yhteydessä diakoniatyöntekijöihin.

Yst. terv. diakonissa Anu Huhtamella (040 5071713) ja saamelaisdiakonissa Anja Karhula (040 7506286)

Ajankohtaista:

Onko sinulta kuollut läheinen viimeisen kahden vuoden aikana ja toivot voivasi jakaa ajatuksiasi muiden menetyksen kokeneiden kanssa? Tarjoamme mahdollisuutta osallistua sururyhmään, joka kokoontuu 7 kertaa kevätkauden 2024 aikana. Ryhmän koko on 3-7- henkilöä ja se aloitetaan, mikäli osallistujia ilmoittautuu riittävästi. Otathan meihin yhteyttä, mikäli sinulla on toivetta ryhmään osallistumisesta tai toivot muuten keskustelutukea.

Lämpimin terveisin diakonissa Anu Huhtamella (040 5071713) ja saamelaisdiakonissa Anja Karhula (040 7506286) .

Kirkko antaa apua elämän kriiseihin. Apua saa sekä käytännöllisten asioiden hoidossa että henkisessä selviämisessä.

Suru, kriisi

Suru on luonnollinen tapa kohdata menetys. Samalla myös oman elämän rajallisuus tulee vastaan. Hautajaiset on omaisille tärkeä hetki suremiseen ja keskinäiseen lohdutukseen.

Omaisen tunteet ja surutyö

Lapsen kuoleman suuressa surussa ei tarvitse selvitä yksin. Läheisten lisäksi sekä kotikunta että kirkko auttavat.

Lapsen kuoleman surussa ei tarvitse selvitä yksin

Diakonissa
Inarin seurakunta