Nuori loikoilee penkillä ja katselee taivasta.

Nuorille

Inarin seurakunta järjestää nuorille retkiä, leirejä ja viikkotoimintaa. Viikkotoiminnan tavoitteena on järjestää nuorille mielekästä toimintaa, tarjota seurakuntayhteyttä ja tukea heidän hengellistä kasvua. Leirit ja retket kokoavat eri kylien nuoria yhteen, mukavan toiminnan ja Ilosanoman äärelle. Nuorisotyön toiminnasta tiedotetaan Inarin seurakunnan tiedotteissa Inarilainen-lehdessä, Facebookissa ja Instagramissa.

Viikkotoiminta

Koulupäivystys, yläasteikäisten koulukahvilat

Ivalon koululla tiistaisin, 4.9. alkaen, yläasteikäisten ruokavälitunnilla. Paikkana kakkoskerroksen aulatila. Inarin koululla torstaisin, 7.9. alkaen, klo 10.30-11.10  koulun pääaulassa tai kotitalousluokassa.

Tarjolla kahvia ja teetä. Mahdollisuus pelata lauta- tai korttipelejä. Paikalla seurakunnan nuorisotyönohjaaja.

Nuortenillat

Nuorteniltoja järjestetään kerran kuussa Ivalossa ja Inarissa. Nuortenilloissa jutustellaan ja puuhastellaan rennosti kulloisenkin teeman mukaisen aktiviteetin parissa ja hiljennytään hartauteen. Toiminta on suunnattu 7.-luokkalaisille ja sitä vanhemmille nuorille.

Ivalo

Kevät -24 kirkolla ja Stönöllä

14.2.     klo 19-20  Kirkolla

13.3.     klo 18-21  Kirkolla

27.3.     klo 18-21  Kirkolla

24.4.     klo 18-21  Stönöllä

15.5.     klo 18-21  Kirkolla

Inari

Kevät -24  illat nuorisotila Vintillä

15.2.   klo 17-20

29.2.   klo 17-20

14.3.   klo 17-20

28.3.   klo 17-20

25.4.   klo 17-20

16.5.   klo 17-20

Isoskoulutus eli Isko

Isoskoulutusta järjestetään muutaman kerran kuussa, yleensä keskiviikkoisin klo 16-18 vuorotellen Ivalossa tai Inarin kirkonkylällä. Isoskoulutus kestää yhden lukuvuoden. Isko on rippikoulun käyneille nuorille suunnattu koulutus, jossa käydään läpi mm. vuorovaikutustaitoja, ryhmänohjausta, hartauksien tekemistä, Raamattua sekä iltaohjelman valmistelua. Koulutuksessa nautitaan välillä myös yhdessä olemisesta ja rentoudutaan. Iskoon kuuluu muutama koulutusiltojen lisäksi osallistumisia seurakunnan tapahtumiin sekä yhteisiä viikonloppuleirejä naapuriseurakuntien kanssa.

Isostoimintaan voi tulla mukaan vaikka ei olisi kiinnostunut isosena toimimisesta leireillä, mutta haluaa oppia ryhmänohjaamis- ja vuorovaikutustaitoja ja olla osa mukavaa porukkaa ja seurakunnan toimintaa. Isko on pääsääntöisesti maksutonta kaikille.

Ilmoittaudu mukaan tästä.

Kevään 2024 kokoontumiset

24.1.       klo 17-19  Ivalon kirkolla

23-25.2. Isoskoulutuleiri Utsjoella

20.3.       klo 17-19  Inarin seurakuntatalolla

10.4.       klo 17-19  Ivalon kirkolla

Leirit ja retket

Nuorille järjestetään myös leirejä ja retkiä. Vuosittain teemme marraskuussa retken Turkuun Maata Näkyvissä -festareille. Tuhansia nuoria yhteen keräävä Pohjoismaiden suurin kristillinen nuortentapahtuma onkin ihmettelyn paikka pienen seurakunnan nuorille.
Rippikoulun käyneiden nuorten on mahdollista osallistua ISKO- isoskoulutusleireille, joita järjestetään yhdessä mm. Utsjoen ja Sodankylän seurakuntien kanssa.

Maata Näkyvissä -festarireissu 2024

Tervetuloa mukaan perinteiselle MNF-reissulle! Bures boahtin fárui árbevirolaš MNF-mátkái!

Retki on tarkoitettu 8.-luokkalaisille ja sitä vanhemmille nuorille. Mukaan mahtuu 20 nuorta ilmoittautumisjärjestyksessä. Retki toteutetaan yhteistyössä Utsjoen seurakunnan kanssa. Maata Näkyvissä -festarit pidetään Turussa 22-24.11.2024.

SelväPeli-yhteistyö

Seurakunnan nuorisotyönohjaajat ovat mukana Inarin kunnan alueella toimivassa moniammatillisessa SelväPeli-työryhmässä. Työryhmän tavoitteena on lasten ja nuorten ennaltaehkäisevä päihdetyö. SelväPeli-työryhmä järjestää muun muassa GameOver-tapahtuman koulujen päättäjäispäivänä sekä NHL-turnauksia naapurikuntien välillä.

Nuoria nukkumassa lattiamajoituksessa

Nuorisotyönohjaaja